Zdrowe i lekkie zamienniki tłustych składników

Gdy postanawiasz zacząć dbać o linię i przejść na dietę, wcale nie musisz rezygnować ze smacznych posiłków. Wystarczy, że zamiast tłustych i niezdrowych składników obecnych dotychczas w twoim jadłospisie, zastosujesz ich lżejsze zamienniki. Warto zacząć już od śniadania. Wiele osób w czasie pierwszego posiłku w ciągu dnia spożywa mleko, dodając je do płatków lub kawy. Staraj się unikać pełnotłustego mleka, zastępując je 1,5-procentowym. W czasie diety dobrze jest spożywać sałatki. Tradycyjne dressingi z majonezu nie mają jednak nic wspólnego ze zdrowym żywieniem. Staraj się więc zastępować majonez jogurtem naturalnym, który zawiera minimalną ilość kalorii. Dobrym pomysłem na dietetyczne posiłki są zupy. Pamiętaj jednak, by nie zabielać ich tłustą śmietaną. Jeśli pomidorowa z koncentratu jest jednak dla ciebie zbyt ostra, możesz złagodzić jej smak jogurtem naturalnym. Wiele osób nie wyobraża sobie obiadu bez mięsa. Nie musisz całkowicie z niego rezygnować, postaraj się jednak zastąpić tłustą wieprzowinę i wołowinę piersią z kurczaka. Zamiast panierowanego kotleta znacznie zdrowiej jest zjeść filet usmażony na patelni grillowej z małą ilością tłuszczu. Dobrze jest ograniczyć ilość ziemniaków, ponieważ są one bardziej tuczące niż mięso. Możesz je zastąpić kaszą, która usprawnia proces trawienia.

Both comments and pings are currently closed.