Zalety diety zrównoważonej

W naszym codziennym życiu bardzo potrzebna jest znajomość zasad racjonalnego żywienia. Posiadając takie umiejętności bardzo łatwo możemy przygotować dla siebie dietę, która będzie dodawała nam energii każdego kolejnego dnia, a także nie będzie wywoływała negatywnych zmian w naszym organizmie. Jednak niestety, niewiele osób została zaznajomiona z tymi przepisami dotyczącymi racjonalnego żywienia. Na tychże zasadach dietetycznych opiera swoje podstawy dieta zrównoważona. W diecie zrównoważonej występują zarówno białka, jak i tłuszcze oraz węglowodany. Jeść możemy wszystko, co zawiera witaminy i sole mineralne. Dieta zrównoważona ukierunkowana jest na dodawanie każdemu z nas niezbędnych wartości odżywczych. Trzeba ją dostosowywać do indywidualnych potrzeb. Białka stanowią w tej diecie około piętnastu procent składników, tłuszcze to ponad trzydzieści procent, natomiast węglowodany około pięćdziesięciu procent, w tym ponad dziesięć procent cukrów prostych. Z pewnością każdy dietetyk poleciłby nam tę dietę, dlatego wart się na nią zdecydować. Nie jest ona bardzo restrykcyjna, co sprawia, że nie wymusza na nas wielkich poświęceń. Liczba posiłków spożywana w ciągu dnia przez osobę stosującą dietę zrównoważoną zależna jest od potrzeb i wymagań danego organizmu, nie ma jednej recepty na tę dietę.

Both comments and pings are currently closed.