Smażyć na oleju czy oliwie

Olej rzepakowy, tradycyjnie używany w polskiej kuchni, przez kilka ostatnich lat był uważany za niezdrowy. Zamiast niego zaczęto wprowadzać do przepisów oliwę z oliwek, która zawiera bardzo dużą ilość zdrowych tłuszczów nienasyconych oraz kwasów typu omega-3. Oliwa tłoczona z oliwek świetnie dzięki swojemu delikatnemu smakowi świetnie nadaje się do sałatek i przekąsek. Jednak ostatnie badania pokazują, że do smażenia lepiej jest używać oleju rzepakowego, ponieważ ma niższą temperaturę dymienia, a w całym procesie nie wytwarzają się szkodliwe dla zdrowia substancje. Olej z rzepaku doskonale nadaje się do smażenia wszędzie tam, gdzie konieczne są wysokie temperatury. Będzie więc odpowiedni do przygotowywania frytek czy panierowanych kotletów. Szczególne właściwości zdrowotne ma olej rzepakowy tłoczony na zimno. Taki proces pozyskiwania oleju z ziaren pozwala zachować cenne składniki, dzięki czemu olej rzepakowy ma podobną zawartość kwasów omega-3 i zdrowych tłuszczów, co oliwa z oliwek. Oleje obecne w polskiej kuchni od wieku to najlepszy wybór na co dzień. W swojej kuchni warto mieć także inne oleje, przydatne w przygotowywaniu egzotycznych dań. Oleje takie, jak kokosowy, orzechowy czy sezamowy, mogą nadać smażonym potrawom ciekawy posmak, typowy dla kuchni chińskiej czy tajskiej.

Both comments and pings are currently closed.