Ryby – źródło zdrowych składników

Według naukowców, mięso ryb powinno się spożywać nawet dwa razy w tygodniu. Polacy znacznie odbiegają od tej normy. Dawniej ryby były popularnym daniem w piątek, teraz odchodzi się od tej tradycji. Być może jedną z przyczyn małej popularności ryb jest nieznajomość ciekawych przepisów. Wiele osób przygotowuje ryby tylko w jeden sposób, panierując filety w mące i smażąc na patelni. Jest jednak dużo więcej propozycji dań z ryb. Latem warto skusić się na rybę z grilla. Przygotowany w ten sposób pstrąg to prawdziwy przysmak. Uniwersalnym gatunkiem ryby jest łosoś, którego można przyrządzić na przykład na patelni grillowej lub zamarynować w ziołach i soku z cytryny, a następnie upiec w piekarniku. Wyjątkowo smaczny jest łosoś wędzony, który może stać się składnikiem sałatek lub kanapek. Dobrym pomysłem na wykorzystanie ryb są pasty kanapkowe. Do ich przygotowania potrzebny jest łosoś wędzony lub tuńczyk z puszki, majonez lub jogurt, jajko na twardo, przyprawy. Taką pastą można posmarować kanapki na kolację. Większość dzieci lubi ryby tylko w jednej postaci – paluszków rybnych. Te sprzedawane w sklepach są wątpliwej jakości, ale można przygotować je samodzielnie. Do tego celu należy użyć wysokiej jakości filetu z ryby i opanierować go w jajku i mące. Do panierki można dodać pokruszonych płatków kukurydzianych.

Both comments and pings are currently closed.