Pyszne ciasta, które nie tuczą

Jedzenie ciast często może wywoływać wyrzuty sumienia u osób, które starają się dbać o linię. Tradycyjne przepisy na słodkie przysmaki wymagają używania dużych ilości cukru i jajek, co sprawia, że są one bardzo kaloryczne. Jest jednak sposób, by sprawić, że ciasto będzie dużo lżejsze i zdrowsze, a przy tym równie smaczne. Ten efekt można osiągnąć za pomocą marchewki lub buraków dodawanych do masy, z której wypiekane jest ciasto. Są to warzywa, które same w sobie zawierają duże ilości naturalnych cukrów, dzięki czemu nie jest konieczne dodatkowe dosładzanie ciasta. Dodatkowo starta na tarce marchewka lub burak zapewnia ciastu odpowiednią wilgotność i puszystość, a przy tym smak warzyw nie jest w ogóle wyczuwalny. W ten sposób można przyrządzić na przykład pyszne muffinki. Do mąki dodaj jajka, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i kakao, a następnie zetrzyj na tarce 2 lub 3 marchewki i dodaj je do masy. Przypraw całość cynamonem, wrzuć posiekane orzechy włoskie i dokładnie wymieszaj. Przełóż ciasto do papilotek albo formy na muffinki i piecz około 40 minut. W podobny sposób możesz przyrządzić ciasto czekoladowe, zastępując marchewkę burakami i dodając tabliczkę gorzkiej czekolady oraz śmietanę kremówkę. Ciasto będzie miało wyraźny posmak czekolady, ale nie będzie zbyt słodkie.

Both comments and pings are currently closed.