Lekka kuchnia na lato

Letnie miesiące to czas, gdy dobrze jest wprowadzić do jadłospisu lekkie posiłki, które nie będą nadmiernie obciążać żołądka. W upalne dni można zrezygnować z tłustych mięs, ziemniaków, pieczeni i zawiesistych zup, zastępując je daniami z sezonowych składników. Organizm sam zresztą przystosowuje się do pogody za oknem i większość osób intuicyjnie sięga wówczas po lekkie sałatki, soki, owoce i warzywa. Dzień najlepiej zacząć od nietuczącego, ale pożywnego śniadania, składającego się z musli z jogurtem, kanapek z chleba razowego, sałaty, sera lub twarogu i pomidorów lub ogórków. Obiad to pole do popisu dla osób, które lubią warzywa, zarówno w wersji świeżej, jak i gotowanej. Latem niemal codziennie można przygotowywać pyszne zupy-kremy, na przykład z papryki, pomidorów, cukinii albo bakłażanów. Aby zupy były lżejsze, warto zrezygnować z zabielania ich śmietaną. Taka zupa z powodzeniem może służyć za cały posiłek. Nie oznacza to jednak, że latem trzeba całkowicie rezygnować z mięsa. Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie białego mięsa, na przykład piersi z kurczaka albo ryb, które doskonale łączą się ze świeżymi sałatkami. Takie danie można uzupełnić ryżem, który jest mniej tuczący niż ziemniaki. Latem najlepiej jest zrezygnować ze słodkich przekąsek na rzecz owoców, na przykład truskawek.

Both comments and pings are currently closed.