Dobre śniadanie to podstawa

Jak wykazują najnowsze badania, tylko kilkanaście procent osób, zarówno dzieci, jak i dorosłych, regularnie zjada śniadanie w domu. To duży błąd, ponieważ od odpowiednio zbilansowanego posiłku spożywanego rano zależy zdrowie i samopoczucie przez cały dzień. Osoby, które rezygnują ze śniadań, mają później w ciągu dnia problemy z koncentracją i zmęczeniem. Nie powinno się rezygnować ze śniadania także wtedy, gdy jest się na diecie, ponieważ pierwszy posiłek przyspiesza metabolizm i pomaga spalać kalorie. Dobre śniadanie to takie, które dostarcza organizmowi odpowiednią dawkę energii i cenne składniki odżywcze. Dzień można zacząć na przykład od płatków z mlekiem czy jogurtem, nie powinno się jednak wierzyć reklamom i wybierać płatków czekoladowych czy miodowych, ponieważ zawierają zbyt dużo cukru. Lepiej jest samodzielnie sporządzić mieszankę z płatków owsianych i kukurydzianych, uzupełnionych rodzynkami, orzechami i suszonymi owocami. Dla niektórych osób śniadanie złożone wyłącznie z płatków może być niewystarczające. Można je wtedy uzupełnić kanapką z pełnoziarnistego pieczywa, chudej wędliny i warzyw. Zdrową dawkę energii zapewnia miód, banany i masło orzechowe. Dobrym źródłem białka na śniadanie są jajka. Powinno się natomiast unikać słodkich napojów, deserów jogurtowych czy rogalików.

Both comments and pings are currently closed.