Cały rok z warzywami i owocami

Warzywa i owoce to naturalne źródło łatwo przyswajalnych składników odżywczych, dlatego ważne jest, by spożywać je przez cały rok. Najzdrowszym rozwiązaniem jest wybieranie warzyw i owoców typowych dla danej pory roku. Dzięki temu mamy gwarancję, że zostały one wyhodowane w naturalny sposób, bez sztucznych dodatków. Wiosną najlepiej jest postawić na tak zwane nowalijki, czyli świeże warzywa i owoce uprawiane na świeżym powietrzu. Pojawiają się one na przełomie kwietnia i maja, będąc pyszną odmianą po zimowej diecie. Wiosną najzdrowiej jest jeść rzodkiewki, szczypior, ogórki, a także młode ziemniaki. Dania w sam raz na wiosnę to lekkie sałatki, kanapki ze świeżymi warzywami, koktajle warzywne i owocowe. Na przełomie wiosny i lata na straganach i w sklepach pojawiają się szparagi, z których można tworzyć zupy, zapiekanki i dodatki do głównych dań. Lato to czas owoców sezonowych, takich jak truskawki, wiśnie, śliwki, maliny. W kuchni można je wykorzystać do przyrządzania koktajli i pieczenia ciast. Wczesną jesienią nadchodzi czas zbiorów warzyw, między innymi pomidorów, papryki, cukinii, bakłażanów. Można je wykorzystywać na co dzień lub przygotować przetwory na zimę. W okresie zimowym można zastąpić świeże warzywa i owoce mrożonkami, które doskonale nadają się na przykład na zupy.

Both comments and pings are currently closed.